Thursday 21 March 2013

Aku Sedar Salah Aku Dan Mengharapkan Keadaan Seperti Dulu .

Post kali nie aku mulakan dengan
Bismillahirahmanirahim
&
Assalamualaikum

Sekarang Syukur Alhamdulillah aku dan dia kembali bersama . . Tapi perangai dia macam lain sikit sejak aku buat salah besar sebesarnya baru-2 nie . . hmmm Aku tak boleh nak cakap apa-2 sebab semua yg terjadi nie atas salah aku sendiri dan aku menyesal . . Aku menyesal dgn perangai aku nie sampai bila-2 . . 


Sebut pasal perangai dia lain tadi kan . . Ntah lha, aku tengok dia cara dia msg aku nampak sgt yang dia tak lupakan lagi pasal nie & dia still marahkan aku . . Bila dia macam tuh aku tak berani nak tegur or apa-2 sebab aku takut lain pulak jadinya so better aku cerita kat sini sbb boleh lha jugak terubat sikit hati aku nie bila dia macam tuh . . 


Yerrr aku takut dgn dia . . Aku takut dgn dia sebab perangai dia tak macam perempuan lain kat luar sana tuh . . Dia berbeza sgt . . Korang nak taw ape aku rasa . . ? Aku rasa beruntung sgt dpt dia dan sebab nie lha aku sayangs sgt dia n taknak orang lain dha :) . . Banyak yang aku nampak dekat diri dia nie . . Aku rasa banyak lagi yang aku tak tahu tntang diri dia dan aku ingin tahu dan ingin belajar . .


Sekarang aku cakap dia berbeza kan . . ? Korang nak tahu ape yang berbeza . . ? Nie aku  nak bgtaw . . Dia nie perempuan yang laen drpd yang lain . . Dia nie manje tp kadang-2 kot . . hehe (sorry ea sayangs) Alaaa perempuan lain pon manje jugak kan . . Tapi dia manje laen, aku sorang je taw . . Dia nie keras kepala & hati batu . . Kebanyakkan perempuan mana ade perangai nie . . Perangai dia yang nie aku sentiasa sabar sbb dia dha memang hati batu, aku tak boleh ubah dha . . Ramai yang cakap kalo sabar pasti dpt kebaikan atas sikap sabar tuh . . See kebaikan ape aku dpt . . ? Kebaikannya, aku dgn dia still together gether sampai 10 bulan dha . . haha 
Dia jugak tak suka dipaksa . . Aku tak pernah nak paksa dia buat sesuatu tapi tengok lha pada keadaan gak . . Itulah sekarang aku just ikut angin ngn kata dia jewp sebab sekarang bercinta ikutlha cakap dia, nanti dha kawin tak boleh dha . . Dha kawin isteri kene dgr ckp suami kan . . So sabar je dan kita sebagai lelaki jgn bg dia pijak pale kita . . Apa-2 pun kite tegur lha setakat mne yang mampu, kalo dia taknak ikut go on n kite cuma mampu berharap supaya diorang akan pikir ape yang kita tegur . . 
Dia nie suka berfashion sikit . . Dia suka berfashion bkn sbb sekarang dia belajar kat KL tapi mmg dri dlu suka berfashion . . Tapi tu lha berfashion tu bia lha berpada pada kan . . Sekarang pun trend org mmg berfashion giler-2 . . Kadang-2 aku takut gak biler keluar ngn dia pakaian dia auw auw . . Aku taknak orang auw auw tngok bini aku nie lebih-2 . . Kalo boleh nak je aku jolok mata diorg pakai chopstick org cina tuh . . haha
Bini aku nie jugak suka sgt bergambar . . Dia banyak sgt bergambar . . Selalu bergambar dgn kwn-2 dia . . Kalo tngok kat fb dia . . Gamba dia bersepah sepah sampai tak daya nak tngok . . haha Bagus gak dia selalu bergamba, boleh send aku pic dia banyak-2 . . Boleh dijadikan tatapan setiap hari & sebelom tidur . . hehe Awak nak tau tak . . ? Awak chantek sgt sayangs . . Bila tengok pic awak yg tngah senyum saya pun jadi angau senyum sorang-2 . . hehe
Last yang aku nak ckp nie dia ade pendirian yang tetap . . Yang nie aku suka sgt . . Sebab kebanyakkan perempuan yang lepas bandar besar sikit diorg jadi lupa diri, lupa asal usul . . Diorg tak tau yang kebanyakkan laki kat luar nie selalu kutuk "eh perempuan nie,lpas bandar sikit koya lupa diri . . kalo dha kampung tu kampung je lha " . . Tapi sayangs aku nie tak mcm tuh . . Aku pun kadang-2 pesan jugak kat dia takut dia lupa . . Tapi dia tak pernah lupa . . Aku sayangs sgt dia . . 


Ehhh, salah topik nie . . aishhh . . Sekarang aku nak cerita pasal perangai dia semenjak dua menjak nie . . Aku tak tau dha mcm mne . . Tapi 1 je aku nak minx ngn dia . . Plss jgn ingat pasal baru-2 nie . . Aku nak dia lupakan . . Sebab sekarang aku dha berubah . . Disbbkan perangai aku yang sebelom nie lha aku gaduh besar dgn dia . . hmmm Aku dha tak sanggup dha gaduh ngn dia . . Terseksa aku rasa . . Yeee awak , saya dha berubah demi awak . . Saya tak snggup dha . . Rasa mcm nk giler tau tak gaduh ngn awak bru-2 nie . . Tak msg tak col . . Rindu sgt mse tuh . . hmmm Saya jnji perkara cm nie tak berulang lagi oke sayangs . . .

Sebenarnya aku nk cerita tu je nie dha pnjang giler . . Tbe-2 keluar plak pasal perangai dy yang berbeza dgn perempuan-2 lain . . haha Apalha aku nie . . Oke lha nie je lha utk post kali nie . . Next time aku cerita mende lain plak oke . .
Doakan kami bersama sampai bila-2 . . .
Assalamualaikum . . .

#PapaSayangsMama
@Yusz
Sayonara.

No comments:

Post a Comment